17.5.11

Marsupi Plus - marsupiul ideal

S-au dus cele 2 saptamani de testare oferite de adelle.ro pentru Marsupi Plus... si incep prin a spune ca mi-a placut la nebunie! Si regret ca nu am achizitionat o astfel de piesa cand era Irina mai mica. dar nu-i timpul trecut.


Sa incepem cu datele: Marsupi e un SSC usor ca greutate, compact, dintr-un material placut la atingere, care nu incalzeste rau si tine cat de cat de cald (ideal pentru toamna/primavara si chiar un pic din iarna). Se pliaza usor (materialul vine peste partile cu scai) si se pune intr-o husa simpatica.
Datorita sistemului de prindere cu scai, adica bretelele au lungime fixa si conteaza marimea taliei, Marsupi e pe marimi, am purtat S (a se vedea sistemul de marimi aici). Marimea M pare a fi destul de cuprinzatoare...
Se poate prinde in fata, pe sold sau in spate (cu ajutor).
Nu stiu cat de rezistent e scaiul (velcro) in timp si cum se comporta la spalat (presupun ca rezista). In rest, isi face treaba bine.



Cum se prinde: simplu si intuitiv - se strange bine centura pe talie (deasupra soldurilor - ele vor prelua o parte din greutatea copilului) si se strange cu scaiul. Se aseaza copilul astfel incat sa-ti imbratiseze talia. Cu o mana se tine copilul si cu cealalta se ia o bretea, se duce in spate. Schimbi mana cu care tii copilul, prinzi breteaua cu mana libera si o aduci in fata, prinzand-o de scai. Se repeta cu cealalta bretea - pe spate trebuie sa apara un X de la bretele. Atat. Nu se regleaza nimic, nu exista catarame.
Pont: Cu cat X-ul e mai pe mijlocul spatelui, cu atat e mai comod.

Cristina de la adelle.ro are un filmulet explicativ aici.
In poze, Irina deja isi scosese mainile; la drum lung, e recomandat ca bretelele sa vina si peste umerii bebelusului.

Legat de purtare: Irina are 9 luni, cantareste 10,5 kg (cam 11 cu haine si scutec), si 75 de cm. Nu are rabdare si nu-i place sa se simta constransa. Dar in Marsupi cred ca i-a placut si ei.
Ne-am plimbat mult, n-a facut galagie stand in el, s-a putut misca destul de in voie. Irinei nu-i convine sa simta bretelele peste umeri si se cam zbate sa si le scoata, ceea ce necesita numeroase ajustari. Am purtat-o numai in fata, se simte nesigura asezata pe sold.

Chiar si asa, marsupiul e comod de purtat. Nu m-a durut spatele, dar dupa 2 ore am simtit apasarea aproape de ceafa cand am incrucisat bretelele mai jos.

Avantaje Marsupi:
- foarte usor de pus (in 15 secunde!) si foarte usor de dat jos - esential pentru copiii mai mari si nerabdatori
- foarte usor de reglat - desfaci cate o bretea pe rand si o prinzi mai strans, sau mai larg - util cand copilul se foieste in toate partile
- comod la purtat, chiar si cand copilul e destul de greu - are bretele suficient de late, iar soldurile preiau o parte din greutate, cu conditia sa fie stransa bine centura pe talie.
- se strange usor, are husa, deci se transporta usor
- poate fi purtat si cu bebelusi foarte mici (are o parte care le sustine capul), si cu bebei mai inalti

Dezavantaje: (nu le voi boldui, fiindca acestea sunt pur subiective si e foarte posibil sa nu se aplice altor persoane).
- merge pana la 15 kg (desi pe foaia cu instructiuni scrie 18 kg), ceea ce poate fi un dezavantaj in cazul bebelusilor care cresc repede in greutate.
- daca Mama Natura (sau bucataria) v-a dotat cu o burtica mai generoasa, ca la mine, s-ar putea sa simtiti un usor disconfort (apasare pe burta), dupa o vreme. In functie de cat de mult ati mancat la ultima masa :P
La mine aparea cam dupa 1h, dar asta nu m-a impiedicat sa-l port si 2 ore in continuu.
Mamicile cu cezariana n-au treaba, oricum operatia e plasata mai jos.


Verdict: un baby carrier excelent, cu atat mai bun cu cat e purtat mai devreme (se obisnuieste si parintele sa-l poarte, si copilul sa stea in el).
Iar daca parintii au talie asemanatoare, il pot purta amandoi Marsupi arata destul de profi (let's face it: wrapurile si slingurile arata mai hippie, dar e doar parerea mea).
Si e 100% romanesc, facut din bumbac organic.
Marsupi Plus se poate achizitiona de aici.

Fata de wrap, e incomparabil mai usor de folosit si de strans (cine a strans 5 metri de material stie la ce ma refer). Mi s-a parut ca wrapul distribuie greutatea un pic mai bine (eu ii faceam "bretele"foarte late, cazand pe umeri), insa wrapul e mult mai dificil de reglat.

Fata de Manduca e un pic alta poveste (cere postare noua, Manduca are avantajele ei), dar, daca ar fi sa mai pot alege o data intre Manduca si Marsupi, as alege Marsupi.


Parerea lui tati: nu l-a incaput (in talie :D). I-a placut mai mult decat wrapul, ca pare "si pentru barbati".

6 comentarii:

  1. ne-a placut ce-am citit; si tati al nostru e de aceiasi parere :D
    Nana

    RăspundețiȘtergere
  2. Hello, multumesc pentru review!
    va sta foarte bine impreuna. Remarc ce sus e legata Irina, se vede ca ai experienta cu wrap ;) Si mie imi place sa port copilul sus de tot.

    Scaiul vad ca rezista, la cat s-a plimbat si nu cred ca a stat deloc pe unde a fost.

    RăspundețiȘtergere
  3. Un astfel de marsupiu ocupa foarte putin loc, iar confortul nu lipseste.

    RăspundețiȘtergere
  4. asa este.
    noi am ramas pana la urma la manduca si sling...

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar azi am primit marsupiu plus usor din multe puncte de vedere ce nu imi place scociu ala care ramane neacoperit daca as fi stiut ca ramane asa mas fi gandit de doua ori dar asta ee sper sa imi fie de folos ca bb meu i mai maricel

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar azi am primit marsupiu plus usor din multe puncte de vedere ce nu imi place scociu ala care ramane neacoperit daca as fi stiut ca ramane asa mas fi gandit de doua ori dar asta ee sper sa imi fie de folos ca bb meu i mai maricel

    RăspundețiȘtergere