30.5.11

Manduca si Marsupi = complementare

Dupa ce am purtat Marsupi si mi-a placut tare mult de el, am decis sa-i mai dau o sansa Manducai. Mai ales ca wrapul elastic nu mai facea fata la cele aproape 11 kile (l-am dat mai departe unei mamici doritoare sa invete si sa exploreze).
Cum am ajuns sa iau Manduca: acum vreo 5 luni, vazand cat de bine e cu wrapul, am hotarat cu Dorin sa luam ceva pe care sa-l poate purta si el. Am dat de Adelle.ro la un BabyExpo si Manduca era singura care se potrivea pe amandoi. Bine, am stiut exact de ce anume intreb, intrucat citisem destule cronici favorabile Manducai pe diverse bloguri.
Dorin a purtat Manduca o singura data, iar eu am avut wrapul mult timp. Pe mine ma enerva sistemul cu catarame, mi se parea tare incomod. Ne si gandeam s-o vindem pe okazii.ro (e un pic cam scumpa de cadou) si cu banii sa luam altceva. Apoi am testat Marsupi Plus si am zis sa-i mai dau o sansa.



Prima oara cand mi-am pus Manduca dupa Marsupi, m-am enervat iar cu cataramele. Irina incepuse sa planga si eu nu reuseam sa strang cataramele pe cat imi doream. Mi-am dat seama ca nu o pusesem chiar bine (asta era greseala principala cand foloseam Manduca si de-aia nu ma impacam cu ea). Am scos-o si pus-o la loc.
In SSC, e foarte important ca piciorusele copilului sa vina in jurul taliei purtatorului si materialul SSC sa vina destul de mulat pe picioruse+fund. Altfel se strange material sub ele.
Cu lectia invatata, am incercat sa aplic o alta lectie predata de Marsupi - incrucisarea bretelelor cat mai jos reduce semnificativ durerea de spate. La inceput, e mai greu de unul singur, dar ideea e sa nu strangi cataramele/bretelele de tot, mai lasi un spatiu mic si tragi de bretele pe spate pana X-ul incrucisarii ajunge pe la mijlocul spatelui. Cu Manduca e mai usor de facut decat cu Marsupi.

Parca tot wrapul era cel mai comod, dar sunt tare subiectiva - Irina era mai usoara cand o caram in wrap.
Dar sa trecem la comparatia propriu-zisa intre cele SSC.
Mentionez ca Manduca o port tot cu bretele incrucisate, ca pe Marsupi (altfel imi ies bretelele de pe brate).

Sistem de notare:
"+" o trasatura pozitiva :D
"-" un minus al produsului
"*" semnaleaza un lucru care mi s-a parut prea putin folositor sau enervant in unele cazuri

Manduca are urmatoarele puncte tari:
+ se poate folosi din primele zile pana la 20 kg
+ este pentru orice talie: 1,50m sau 2m; talie de 60 cm sau de 110 cm, datorita bretelelor lungi
* are sistem de sustinere pentru nou-nascuti - gen "Scaunel" si husa pentru capsor- chestia pentru cap as fi preferat sa se detaseze
+ i se pot pune diverse accesorii, precum husa de ploaie, aparatoare de vant
+ material rezistent, din fibre naturale (bumbac+canepa); merge folosit si cand e frig, si cand e cald (la 32 de grade mergeam cu Irina in Manduca si era ok pentru ea si pentru mine)
+ baza de sustinere a poponetului mai lata - util cand aveti un copil cu picioare mai lungi sau un copil mai mare sau un copil mai grasut
+ bretelele sunt late si cumva captusite in zona umerilor, se continua cu materialul acela negru prezent si pe ghiozdane (dau o bere cui imi spune cum se numeste). Daca ajung pe jos, se scutura si gata, s-au curatat.
+ bretelele sunt mai departate decat la Marsupi si copilul meu sta mai degraba cu mainile inauntru (asta e o chestie subiectiva, Irina fiind un copil mai rotofei decat alti copilasi de varsta ei).
+ copilul se poate pozitiona si in fata, si in spate, si pe sold FARA AJUTOR. Yep, am reusit si eu, urmarind filmuletul de aici (purtatul in spate se recomanda pentru copii mai mari, la 6 luni n-as fi pus-o pe Irina in spate, dar la 8-9 luni ar fi ok).
+ e mai usor sa incrucisezi bretelele Manducai mai jos pe spate (apropo, acest port-bebe se poate purta si fara a-i incrucisa bretelele). La drum lung, se vede diferenta intre o durere zdravana de cervicala (intersectia bretelelor are tendinta de a urca in sus, spre gat) si o durere usoara de spate

Puncte slabe (comparativ cu Marsupi)
- mai degraba pentru copii mai mari, chiar daca are sistemul pentru nou-nascuti
- cataramele se regleaza destul de greu la inceput. Trebuie sa fii mai atent cum pui copilul si cum asezi bretelele.
--- pentru a desface catarama din jurul taliei, e nevoie de ambele maini. Asta inseamna ca trebuie sa lasi copilul jos. Greu de facut in mijlocul terenului de nisip...
- nu se regleaza asa usor "din mers" (cum era la Marsupi). Pentru orice reglare, iti trebuie 2 maini. Lasi plasele jos si reglezi bretelele.
- pretul e maricel: sa zicem 400 RON fata de 250 ai lui Marsupi
- la transportat, Manduca nu beneficiaza de o husa simpatica. De altfel, nici nu se pliaza asa frumos. (Dar incape intr-o punga, deci asta e un minus minor).

Concluzia: Manduca e un SSC excelent, care "duce" mult timp si multe kilograme. E purtabil si de mamici, si de tatici si de bunici. Mai greu pana te obisnuiesti cu cataramele, dar merita investitia.
Nu e chiar in competite cu Marsupi. Marsupi e mai degraba pentru copii mai mici (chiar de la nastere) si pentru copilasi mai zvelti, mai subtirei (si pentru parinti asemenea).

P.S Marsupi Breeze ma tenteaza pentru vara.
Poze mai incolo.
LE: am renuntat la achizitionarea lui Marsupi Breeze, intrucat Manduca isi face treaba excelent si pe timp de vara.

LE. vad ca si Ada compara carriere, printre care si cele 2 M-uri de mai sus.

2 comentarii:

  1. Buna, abia acum am vazut articolul tau.

    Am cateva raspunsuri:

    1. materialul de la Manduca este bumbac si canepa, doar fibre naturale, nu e impermeabil si este f ok pentru vara. Canepa este unul dintre cele mai "respirabile materiale". Pe spatele copilului ai practic un singur strat de material (sau 2 daca strangi fermoarul de pe spate).
    2. Poti purta Manduca cu bretelele in paralele, dar tb sa prinzi pe spateletau centura aceea mica care uneste bretelele. E clar, pentru anumite persoane e mai comod cu bretelele in X (eu fiind una dintre ele :))

    Ma bucur ca nu ai vandut MAnduca si ca ai mai incercat. Felicitari pentru reusite de a "sui" copilul in spate. Pe mine pozitia aceasta m-a ajutat mult, sa vezi ce se mai distra fimea cand faceam curatenie si dadeam cu aspiratorul impreuna. :)
    Imi place mult coparatia ta, sunt mult zone pe care le-ai punctat foarte bine. Am sa mai dau linkul la articol si altor mamici ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna! mersi de comentariu :)
    Manduca merge si vara, intr-adevar, o sa editez acolo. Din aceasta cauza, nu am mai luat Marsupi Breeze. Am mers cu ea pe la 30-32 grade (am avut treaba in oras si ne-a prins caldura).
    Am uitat sa specific ca merg si paralele - am incercat pozitia, dar imi alunecau (poate depinde un pic si de conformatie). In plus, spatele e mai tensionat asa.
    Am suit copilul in spate de incercare, dar n-o port asa. Am o cocoasa naturala si purtatul in spate ma "omoara".

    RăspundețiȘtergere